Найважнейшай задачай развіцця грамадства ў сучаснай сацыякультурнай сітуацыі з'яўляецца павышэнне ролі сям'і ў выхаванні падрастаючага пакалення. Эфектыўнасць сямейнага выхавання залежыць, перш за ўсё, ад узроўню педагагічных уменняў і педагагічнай культуры бацькоў.
У адпаведнасці з планам супрацоўніцтва Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і прадстаўніцтва Дзіцячага фонду ААН (ЮНІСЕФ) у Рэспубліцы Беларусь у 2020 годзе Беларускі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт імя Максіма Танка і прадстаўніцтва Дзіцячага фонду ААН (ЮНІСЕФ) у Рэспубліцы Беларусь рэалізуюць праект па распрацоўцы інфармацыйна-метадычнага і тэхнічнага забеспячэння дзейнасці бацькоўскіх універсітэтаў ва ўстановах адукацыі.
Бацькоўскі ўніверсітэт-гэта шматузроўневая сістэма актыўнага інфармавання, асветы і навучання бацькоў (сем'яў) праз прыцягненне іх да ўзаемасувязі ў адукацыі (у навучанні, выхаванні і развіцці) сваіх дзяцей.
Мэта бацькоўскага універсітэта-павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, ўзаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.
Асноўныя задачы бацькоўскага ўніверсітэта:
фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (Фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, Фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, ўзнікнення цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г. д.
Праца бацькоўскага універсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцяў развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох прыступках:
I ступень - " маё дзіця-малодшы школьнік — - для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
II ступень - "маё дзіця-падлетак" - для бацькоў вучняў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
III ступень - "маё дзіця-старшакласнік" -для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
Праграма бацькоўскага універсітэта
Педагогам
Бацькам