Размер шрифта
A- A+
Межбуквенное растояние
Цвет сайта
A A A A
Изоображения
Дополнительно

Анонс ШАГа на 22 октября 2020 года

УВАГА!

23 верасня 2021 года адбудзецца

Школа Актыўнага Грамадзяніна для навучэнцаў 8-11 класаў

Тэма: «Гонар за Беларусь. Адукацыя ў імя будучага краіны »

Змест інфармацыйных блокаў:

КРОК І “МЫ ДАВЕДВАЕМСЯ”

Вядучызнаёміцьнавучэнцаў зутрыманнемінфармацыйныхблокаў: «Адукацыя ўБеларусі: у імябудучыні краіны»

«Адукацыя ўБеларусі:нам ёсць дачаго імкнуцца»

КРОК ІІ “МЫ РАЗВАЖАЕМ”

Блок«Адукацыя ўБеларусі: у імябудучыні краіны»

ПрэзідэнтРэспублікіБеларусьА.Р.ЛукашэнканаРэспубліканскімпедагагічнымсавеце24жніўня2021годаадзначыў,што "...адукацыю- гэта несферапаслуг,не бізнэс,ааплотнашайдзяржаўнасці,сацыяльна значнаягалінаэканомікі ...»

Пытанні для абмеркавання:

-Як вы думаеце, чаму адукацыя ў Рэспубліцы Беларусь - адзін з галоўных прыярытэтаў дзяржаўнай палітыкі?

-Якое месца займае Беларусь па ўзроўні адукацыі ў свеце?

- У чым асаблівасці сістэмы адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь?

- Што вы ведаеце аб спецыяльным фондзе Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па сацыяльнай падтрымцы адораных навучэнцаў і студэнтаў і спецыяльным фондзе Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па падтрымцы таленавітай моладзі? Якая іх місія?

- Чаму, на ваш погляд, прадметам асаблівага гонару Беларусі з'яўляецца сістэма прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі?

-Якiя ўстановы прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі ёсць у вашым рэгіёне? Спецыялістаў якіх прафесій рыхтуюць у гэтых установах адукацыі? У якіх галінах эканомікі яны запатрабаваныя?

-Што вы ведаеце аб руху WorldSkillsInternational? Якія вынікі выступленняў зборнай Беларусі на гэтых спаборніцтвах? Ці ёсць сярод вашых знаёмых тыя, хто ў іх удзельнічаў?

- Ці ёсць ва ўстановах адукацыі вашага рэгіёну класы прафесійнай накіраванасці: педагагічнай, спартыўна-педагагічнай, аграрнай, ваенна-патрыятычнай? Якія ўмовы прыёму, вучняў у гэтыя класы? Якія ўмовы паступлення выпускнікоў гэтых класаў ва ўстановы вышэйшай адукацыі?

-Прааналізуйцедыяграму«Падрыхтоўкаспецыялістаўдлязамежных краін убеларускіх ВНУ»(с.57дапаможніка «Гонар заБеларусь»https://adu.by/images/2021/01/gordost-za-Belarus-posobie.pdf).Яквыдумаеце,чымтлумачыццатакаядынаміка колькасцізамежныхнавучаючыхва ўстановах вышэйшайадукацыі Беларусі?

Блок «Адукацыя ўБеларусі:нам ёсць дачаго імкнуцца»

Ігар Васільевіч Карпенка, Міністр адукацыі Рэспублікі Беларусь адзначыў, што «У нас выдатная моладзь - адукаваная, таленавітая, мэтанакіраваная. Бачым, што нам на змену ідуць энергічныя, ўмелыя, шчырыя маладыя людзі, здольныя змяніць і палепшыць нашу краіну, адстаяць яе дзяржаўнасць. Сёння як ніколі запатрабаваны кампетэнтнасць, мабільнасць, здольнасць прымаць нестандартныя, канструктыўныя рашэнні - усё тое, чым валодае сучасная моладзь і што стараецца развіваць наша сістэма адукацыі. Асоба ў нашай краіне мае неабмежаваныя магчымасці рэалізоўваць свой інтэлектуальны і творчы патэнцыял, яе выхаванне - адна з нашых задач.

Пытанні для абмеркавання:

-Як вы думаеце, у чым складаецца значнасць адукацыі для асобы? Для грамадства?

- Што азначае прынцып «адукацыя праз усё жыццё»? Якім чынам у Беларусі забяспечваецца рэалізацыя гэтага прынцыпу?

-Старэйшае пакаленне лічыць, што сёння адукацыю важней, чым калі-небудзь: яно з'яўляецца неабходным умовай годнага жыцця ў сучасным інфармацыйным, імкліва развіваецца свеце. Што думаеце з гэтай нагоды вы, сучасныя навучэнцы?

-Як вы разумееце выказванне М.Булгакава: «Я мяркую, што ні ў якай навучальнай установе адукаваным чалавекам стаць нельга. Але ва ўсякай добра пастаўленаў навучальнай установе можна стаць дысцыплінаваным чалавекам і набыць навык, які спатрэбіцца ў будучыні, калі чалавек па-за сценамі навучальнай установы стане ўтвараць сябе сам ». Як вы лічыце, аб якім навыку ідзе гаворка?

-Якая, на ваш погляд, задача сучаснай адукацыі? Каго, з вашага пункту гледжання, можна назваць адукаваным чалавекам? Стварыце партрэт сучаснага адукаванага чалавека.

КРОК ІІІ “МЫ ДЗЕЙНІЧАЕМ”

Наколькі актуальная для вас тэма сённяшняй гутаркі?

Ствараем інтэрактыўны плакат “ТОП-5 самых значных дасягненняў беларускай сістэмы адукацыі?” ці інтэрактыўную карту «Музеі ва ўстановах адукацыі нашага рэгіёну (раёна, вобласці)» з дапамогай геаінфармацыйных сэрвісаў

Разделы сайта